Hur säger man farväl?

Jag  kom att tänka på en sak idag.
Hur kan man säga farväl till någon man känt hela sitt liv och veta att man alldrig kommer träffas igen?
Kan man det?
Jag skulle gjort det, för ett år sedan ungefär så var min mamma och hälsade på min mormor för hon var svårt sjuk i canser.
Då ringde mamma och sa att dom hade gett mormor en vecka, min mormor skulle dö inom en vecka.
En vecka, det är ingenting.
Så vi skulle åka upp till henne och säga hejdå, en sista gång.
Hur skulle jag säga farväl? Jag kunde ju inte bara säga hejdå som jag sa till en kompis jag skulle träffa nästa dag, hur säger man farväl?
Men, dagen vi skulle åka så tog hon sina sista andetag, en sista suck, en sista blick, ett sista leende.
Jag fick veta det dagen efter, mormor var död.
jag slapp säga farväl, jag slapp tänka på hur jag skulle göra för att det skulle bli rätt.
Men jag fick ju inte träffa henne en sista gång, det sista jag någonsin sa till henne var: nej, jag  och Emma har inte så lika ögonbryn, hej då.
Om jag hade vetat att det var sista gången jag träffade henne hade jag sagt något bättre.

Hur säger man farväl?

Kommentarer
Postat av: faanny

gumman ..

Postat av: hannuue

jag har absolut ingen aning men om man vet att det är sista gången man ses, vilken press det skulle bli då?
det bästa är väl att vara som man alltid har varit ? å alltid visa hur mkt man tycker om alla runt om en :)
t.ex hur mkt jag tycker om dig :) (L)

2008-04-18 @ 20:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback