ny mobil (:

Täkte bara säga att ja å syrran har bytt mobil (:
höhö, omväxling lixom! :D
fråga om du vill ha mitt nr :D

plugg nu ...

Jaha, har nyss ätit tomatsoppa, sjuk gott (:
Nu så ska jag plugga .. HATA .. -.-
jag orkar inte.. Men jag måste känner värkligen inte för att sänka mej i typ HK..

så aj måste gå. älskar er mina fina  <3
hinner nog blogga imorn.
KRAM <3

jag vill minnas

"Nu har hon tagit sitt sista andetag.
Cansern tog hennes liv.
I fredags försvann hon och lämnade sina käraste kvar.
Jag kan knappt minnas hur hon var innan hon blev sjuk.
Jag kan inte gråta, fast jag vill.
Idag var vi på gården där hon tillbringade sina sista dagar. Väldigt fint.
Det är jobbigt att se hennes rum tomt. Och veta att hon alldrig kommer  komma tillbaka.

Tack för allt mormor. Du ska alltid betyda mycket för mej <3"

Det inlägget skrev jag den 29 aprill 2007.
Jag är rädd.
Rädd att jag ska glömma, rädd att jag redan har glömt, hur hon var innan sjukdommen.
Jag minns inte, jag minns bara vita sjukhus, lukten från det, maten som hon fick genom en slang, hur smal hon var, hur olik sig hon var, hur lite hon var min mormor som hade bakat kakor.
jag vill komma ihåg hur hon var innan all den skiten.
Men jag minns inte. Men min mormor var inte en sjuk gammal männika som var så smal att hon inte kunde gå, min mormor va hon som gick ut med kusinernas hund.
Snälla, jag vill minnas, mest av allt!
Jag vill minnas att hon värkligen bakade kakor och gick ut med en hund.
nu rinner dom, tårarna.
låt mej minnas, snälla.

sjuk..

Är sjuk idag, har jätteont i magen,, å ja typ kallsvettas.. :/
Tack för smset imorse Fanny <33
tkr synd om henne som fick gå själv till skolan..
jag vet inte rikitgt va ja ska skriva... men, ja e hungrig, men äter jag så får ja ondare i magen ..
Ja missar bilden å profilen ida å matten, vi skulle va i datasalen då,,

saknar er <3333

Veckans tema: vänskap.

Jag har en vän. eller jag har flera vänner, men en av dom heter Fanny och det är något speciellt över henne.
Hon är lixom.. min .
Nejmen, hon är min allra bästa kompis och jag skulle alldrig kunna byta ut henne.

Jag tänkte blogga om att stanna kvar med samma männikor.
Jag började i en klass i ettan, redan då får man en stämpel, redan då får man sin roll och plats i klassrummet.
tänk sen, när du går i sexan, samma klass.
Hur mycket har man inte förädrats då?
Men fortfarande har man samma stämpel, samma roll, samma plats.
Då lever man ett liv som inte är ens eget, då spelar man med. man spelar den lilla flickan man var för fem år sedan.
Det är helt sjukt.

och helt sant.
Jag vet, jag spelade fortfarande flickan jag var när jag var 7 i en 12årning kropp.

Och helt plötsligt vill du ändra roll, ändra stämpel, änsdra plats. Du vill inte va 7 år!
Men vet du? det går inte, eller det är iaf sjukt svårt.

Jag bytte skola, asså.. eftersom ja skulle börja sjuan, men i sjuan blev jag en annan människa nu slapp jag vara 7, nu kunde jag få vara 13.

Då i sjuan hade jag en riktig kompis efter att en annan kompis dumpade mig. Jag hade bara Fanny.
Men sen fick jag Mariika och sen rullade det på, Nu har jag otroligt många kompisar.

Det jag vill få sagt med min hitsoria, haha är DET ORDNAR SIG! det blir alltdi bra! Vänner är det viktigade i livet, slösa inte på dom för en dag kanske du inte har några.


8 frågor om veckans tema (:

Nu är det så att jag hade tänkt att förnya min blogg lite, med teman och frågor.. jag har frågat folk på msn samma tre frågor.

1. Vilken kompis kan du lita mäst på?
2. Har du haft en kompis som har 'dumpat' dig?


Tua, 13 år

1. oj , hum jag litar på alal min vänner värligt mkt , det känns lixom äkta, eller ngt

2. neeh jag har nog aldrig blivt dumpad av en kommpis mera så att vi ah glidit ifrån varandra med åren tror jag..


Natalie, 15 år

1. Elin

2. jag har haft massvis


Erika, 14 år

1. Douglas (hund)

2. Nej, inte vad jag kan komma på.

Marika, 14 år

1. jag kan lita lika mkt på alla mina vänner!


2. ja, en kompis har 'dumpat' mig.



Bea, 15 år


1. Jag litar mest på Maria Fransson.
 
2. ja .. min kompis Emma dumpade mej innan sommaren men vi är kompisar igen , inte lika nära som innan men kanske på väg


Vendela, 10 år

1. Min kompis som är så JEFLA snäll , malin heter hon och man kan inte tro att hon finns för hon är så snäll xD

2. jag har blivit dumpad många gånger av samma person,men den kompisen går till till mig och sviker om och om igen...


Isabella, 14 år


1. Min kompis annie jag har kännt henne i typ 6 år.


2.ja

Anna, 16 år

1. Den jag kan lita på allra mest är Lollo&Verre

2. Jaa jag har haft en kompis som "dumpat" mig


Tack till alla som ställde upp !








 


Kolla ;D

Ja vet att min blogg e typ segast..
men jaja, e me i  Marias tävling, kolla hennes blogg :D

http://mariavuitton.blogg.se/

nytt :D

Jaa.. som dom flesta nog mäskt, så har ja gjort om här (A)
lite musik, å så (:
nytt helt enkelt :D

Hade tänkt att sova nu.
ÄLSKAR ER FINA <3

sry för röran..

håller på att bygga om ..

Lets Dance! :D

jaaani (:
först va d ju skolan ,, -.-
sen SKYNDADE vi os till bussen, vi hade typ bråttom :O
men vi fick sluta tidigare :D

På bussen kom d typ svå SKITSTÖRANDE killar å började snacka me oss.. -.-

ena killen bah: ja, ikväll äre ju Lets dance,, å Danny är ju me. lite å grappa dag i å shaka loss!

asså.. ÖH :O HAHAHAHHAHAHHAHAHAHA..
men sen mötte vi åkte vi till tvhuset (a) så satt vi där, sen kom mamma upp (a) höhö....

SEN! blev vi insläppta fast innan det så hade ja fotokrig me Katja, fast SEN blev vi insläppta..
vi satt LÄNGT fram, Danny va föst ut å fick massa ettor, fast dom va ju så SJUKT grymma! :D
DÖÖÖÖ :D

lixom VINVIN FÖR I HELVETEE!!! ;D
hahahhahaha ;p

efteråt så träffade vi danny, han fick inte va där så länge... han va tvungen att gå in i studio igen, såå.. men fick kram å kort iaf :D

han e söt (:

TACK FÖR IGÅR GUMMIBJÖRNAR <3

Rockbjörnen (:

ja måste bara säga: ROCKBJÖRNEN VA GRYYYYMT! :D
typ först vare ju skola, å d va ju.. skoligt XD
haha .. ;p

Sen åkte ja å Fanny till slussen å mötte Marika (:
Sen drog vi till Hovet å mötte Hannuue :D
Vi stoh väl där i tyå två timmar, men galningarna Katja å Tiina hade stått där i 13 timmar :O
ja fick typ panik när dom öppnade dörrarne, var typ säker på att ja skulle dö,, men osm ni kankse fattar så gjorde ja inte det :D

Vi hamnade längt fram <3
d va sjukt trångt ;p Men jaah :P

Sen började det då.. å Petter va typ grymast! ;D'
Ola va typ oxo bra.. ja vet inte riktigt om ja diggar honom så mkt längre .. :/
men jaja..

d va sjukt kul å..

GRATTIS MÅNS TILL ROCKBJÖRNEN FÖR ÅRETS NYKOMLING!

Ville ju såklart att Danny skulle vinna ngt, men asså.. ja fattade att han inte skuell vinna för jag såg honom när han satt på läktaren -.-

men jaja.. efter rockis så stack vi till läktaren Där Danny å Matte suttit, men hade typ stuckigt -.- men så såg vi Matte där uppe eller va man säger.. SHIIIT :O
du betyder grabben!
Han typ va dum mot mej -.-
HAHAHHA, nejmen..
M: Hur mår du?
J: bra,
M: hur mår du?
J: braaa!
M: hur mår du?
J: BRA!
M: Hur mår du?
J: braaa!!!!

HAHAHA asså. jaa -.-
Ja fick hela TVÅ kramar (A)
höhö, myyyyyyyyys (:
Matte e bra för han kmr ihåg va ja heter.. HANNA UTAN H! ;D
ghahahha,
Träffade tyvär inte Danny..men jaaah -.-

KRAM <3
Tack för en underbar, jobbig, rolig kväll! ;D


jag säger bara.. SHIT :O

Hur har ni det i skolan?
Funkar studierna som de ska? Hoppas att du kan hitta ditt inre fokus och bara jobba på med ditt. Det finns mycket och många hinder och villospår på vägen. Öppna ögonen och se när du stöter på ett hinder så vet du hur du ska undvika det nästa gång. Med hinder så menar jag vad som helst. Det kan vara en fest i helgen som du vill gå på men du vet att du har massa uppgifter att göra. Eller en mobbare som ödlsar sin tid på att göra livet surt för dig. Eller en "polare" som bjuder på cigg, sprit, droger eller annat onödigt beroendeframkallande trams. Dessa kan vara hinder ellet villovägar som dyker upp framför dig och om du kan uppmärksamma dem i god tid för att sedan undvika dem så har du ditt på det torra. Det är alltid svårare att hållsa sig till den "rätta" vägen. Den är smalare och kan se tråkigare ut men den är den snabbaste vägen till din inre lycka. Detta kanske bara låter som trams i dina öron nu men om ett par år så kanske du läser om dessa rader och förstår vad den där trötta idol-snubben, som är klantig och stukar tassen mitt i en danstävling, snackade om. Att göra "rätt" är ibland tråkigare än att göra "fel" tro mig jag vet. Jag har lärt mig av mina fel och snedsteg, jag försöker bara hjälpa er att slippa göra samma misstag som jag gjorde. Men alla är inte lydiga och villiga att lyssna, vissa måste lära sig genom den hårda skolan. Jag hoppas iallfall att ni har mina ord i åtanke from time to time.

jag kan bara säga SHIT :O
killen vet hur man ska nå fram, han har värkligen gjort mej till den jag är.
ack Danny för att du får mej att ta tag i skolan <3


:D:D:D:D

Tänkte berätta om i lördaas..

Det började då med att ja å lilla gurk-Fanny åkte till Slussen å mötte Marika å ****(:
sen skulle vi va duktiga å ta bussen til radiohuset Meeeen.. VI TOG DEN ÅT FEL HÅLL -.-
hahah..
bussen bah stannar och alla går av å dörrarna stängs, så kommer bussshaffören bah: OJJ! d va männikor kvar! vi åker inte längre än dåhär...
Sen typ en minut senare kommer SAMMA buss med SAMMA bussshafför, denna gång åt rätt håll 8-)
Fanny: går denhär till Radiohuset?
BUSSISEN: jaa, Åkte ni fel hååll?

HHHAHAHA... sen iaf kom vi till radiohuset.. å Naty, Tiina, Katja å deras polare satt där inne men vi kom lix inte in.. då ringde ja till Naty.. haha.. å blabla, men vi kom inte in å då blev dom utslängda -.-
Sen stod vi där å d blåste typ ASMKT :O
Sen kom Hanna å vi flummade lite ;p

Men sen gick typ Naty,, å sen började vi snacka lite me Tiina å Katja å återupplevde gamla minne, HAHAH jimmy Jansson xD
Men aah.. sen gick Katja oxo.. å blabla..
Sen vid fyra så kom MATTE <33
Ha vi skitsöt å vibah KRAM å snackade lite, å han hade kvar vårt påskägg 8-)
höhö, hanbah: ja får nästan ingen , när man kommer hem till danny bah.. poff.. (typ)
Hanna bah ger klubban han skulle fått i globen, jabah.. du får min kamera...
HAHAHHA bah: ja, ja tar den 8-)
åvibah gjorde så han missade TVÅ bussar han skulle nämligen ´till ett möte å så kulle han träffa Humlan å Gurkan xD
Sen bestämde vi os för att åka buss me honom..

å sen skulle vi gå över övergångsstället  Matte bah: SÅ håller vi händerna två å två (HAHAHHA) ja fanny å hanna håller händerna..
Hanna(till matte): men då borde ju du hålla mej i handen.
Matte: visst *håller hanna i handen*
bah naaaaw!
så Matte bah: Nya romansen, d komemr stå d på löpsedlarna imorn..

Sen på bussen så snacka vi om lite olika, bla. Danny, Lets dance, Ola, och Erik xD
HAHAHH... :P

ÄNTLIGEN vet han va vi heter 8)
höhö.. å vilken skola,, å blablabla... xD

Sne åkte vi tunnelbana me Söt oxo, (:
NUUTTE <333
hanbah: Danny gillar inte mej.. han svarar alldrig på mina sms.
HAHAH XD

men, sen när vi va i slussen gick vi av å Matte skulle på en annan tunnelbana, å vi skulle till bussen, å hana på en ANNAN tunnelbana...
KRAAAAM, sen mattebah: Nu ses vi alldrig igen!
han e fett hämsk -.-

sen gick han på sin tunnelbana, bah VIIINKA xD

TACK SÖT <333

IDAG :D

WAAAAH :D
Tack för idag mina sweetaste <3

Och lixom, TACK MATTE för lungt bästa buss å tunnelbane resan XD
bara för att du typ va SÖTAST, å nu är ja tydligen HA xD å hannuue NNA, å FANNY blev.... FANNY !:O

höhö 8)

pallar inte blogga, FÖRLÅT för att ja typ alldrig bloggar :/

krams. :D

...

Idag på svenskan l'sat jag en bok, eller började läsa en bok, häxa heter den.
Den handlar om en tjej som levde på 1500-talet.
tänk dej oxo att du vet inte vilka dina föäldrar är, så du bor med din mormor.
Dina bästa kompisar är en katt och en kanin.
katten blir ihjälhackad med spade och kanines huvud spräckt mot en väg, för det var ngra som trodde att det inte var guds skapelse, det var djävulen i annan skepnad.
tänk dej oxo att din mormor bli tillfångatagen för hon sägs vara en häxa för att hon botar sjuka männikor.
tänk dej att du sover på en bädd av halm.
tänk dej att din mormor blir hängd och att hela staden står och kollar på och applåderar.
tänk dej även att efter det blir du utskrattad vart du än går.
då har du börjar av boken.
det hämskaste är dock att detta HAR HÄNT PÅ RIKTIGT!
boken är hä,tad från dagboksant'äckningar som hittades i ett lakan.

När man läser detta förstår man hur lyckligt lottad man är. hur glad man borde vara.

samtidigt går det runt hundratals hemlösa i sverige, just nu!
hungruiga och ensamma.

tänk dej då hur bra du har det,

jjjjjjjjjj

Förlåt med mitt dåliga bloggade, men nu har ja börjat skolan igen juh så då hinner ja typ inte.. eller orkar.
hade typ mkt franska till imorn.. BLÄ -.-
skrev ngn uppstats o Luther i SO:n å massa skit :p


Imorn är det bild :D Yeeeey (: å profil :D


Syrran ska tydligen börja i björkan xD d e bar,, mne hallå NO? xD hon e galen!

jaja, ska sova snart är så fukking trött, pussochkram<33


skrev den för länge sen ;p

Vi sitter på perrongen och gråter. Fyra fjortonåringar sitter på perrongen och gråter.

Folk glor, såklart. Det hade jag också gjort om jag hade gått förbi och så satt det ett gäng tjejer och grät.

Vad fan har hänt? Hade jag tänkt, någon kanske har dött, kanske deras kompis.

Stackars dom i alla fall.

Sen hade jag gått vidare och inte tänkt på det något mer.

Vi satt som sagt och grät.

Ingen hade dött, nej absolut inte.

Men det var som om någon hade det i alla fall.

Jag, och Fanny, som bor i samma område som jag hade fått två alldeles underbara kompisar, Rebecka och Elin.

Dom bodde i Varberg, som ligger minst hundra ljusår från Nacka där Fanny och jag bor.

Sista dan, sista minuterna, snart kommer tåget. Tågen som tar Fanny och mig bort från Varberg, bort från Rebecka och Elin.

Och de fyra gråter.

- Tåget. Tåget kommer. Utbrister Rebecka eller om det var Fanny, eller kanske Elin kommer jag inte ihåg.

Men vi grät mer.

Alla kramade alla, alla var rödgråtna och för att inte missa tåget sprang jag och Fanny till tåget och klev på.

Gud vad jag saknade dom, änglarna.

En ängel satt bredvid mig, men jag ville ha alla tre här.

Krama dom.

Jag tänkte tillbaka på dom tre underbara dagarna.

Nervositeten när vi två satt på tåget och dom sa nästa station: Varberg.

Känslan är obeskrivlig.

Vi klev av och så såg vi dom. Dom vände sig om och vi skrek och sprang och kramades.

Folk glodde men vem fan bryr sig?

Äkta vänskap, det är det som betyder. Så vem fan bryr sig?


Tack <3

Msn har pajjat så att alla vet :/


yeahyeah, 
Jag vet att jag inte vart inte på datorn typ senaste veckan, haha..
sov hos Fany från lördan till onsdan å då åkte vi till papi å va där tills igår, så d e därför jag inte suttit vid datorn.
Märkte att jag vart saknad (a)
typ.. HOST xD

Jag måste få tack för 2007.
Det var det bästa året i mitt liv.

jag  älskar er min fina vänner, ni är allt <333333

anyway,, just nu lyssnar jag ett gammalt pogram av P3 populär, E.M.D ska snart va där (a)
har redan lyssnat et gång, eller typ halva, sen råkade ja stänga ;p

Idag skulle ja vart me Fannye å Hannuue, men det blev inte så. kankske imorn tjejer?

jaja, PUSS <3

 


Akta dig innan vi ryker ihop som tvillingtornen..

Vi var tvillingtornen som rök ihop.
vi blev en männika.
Utan dej kunde jag inte gå till skolan.
Utan dej kunde jag inte äns gå till ica.
Jag kunde inte vara med andra, du skulle hela tiden vara i närheten anars fick jag panik.
Jag vet hur sjukt det låter, men vi blev samma person.
På något sätt så lyckades tvillingtronen som var ett bygga upp sig igen och skaffa en egen identitet.
Tvillingtornen som var en, blev två igen.
Även om folk fortfarande säger att vi är samma männika, så är vi inte det.
Men, jag klarar mej inte utan dej.
Endel av dej finns i mej, men jag är inte du.
Du är inte jag.
Jag är jag och ingen annan.
Du är bara du.
Men glöm alldrig att om du tittar innom dje så finns jag där, för tvlilligtornen ska förevligt hålla varandra i händerna.
Tvlillingtornen ska alltid vara tvillingar.

Jag älskar dej Fanny <3




Årets.. (;

Låt: åhh, ähm.. kankse,, typ if only you är ju grymt bra ;D
Bild: Svåååårt, men det måste va bilderna på mej och danny, fast ja ser helt korkad ut på dom flesta xD
Videoklipp: huuum, diggar min å Fannys flummpicknick STARK, sen typ flaggviftning vid stadshuset 8-)
Sida: ds.se, bilddagboken.se, webblogg.se ;D
Bok: I taket lyser stjärnorna ;D
Kvinnliga artist: åhh, ja ver inte ;o vi tar.. hum, Amanda ;D
Manliga artist: Danny, LUNGT ;D
Band: Snook ;D å E.M.D ;D haha :D
Schlager: Cara mia .. :D
Ord:asså, Människor, och massa annat xD
Skiva: Heart. beats :D
TV-program: IDOOL
Tidning: Starlet (innan det blev porrtidning xD) å SITUATION IDOL ;D HAHAHHAHA
Bästa Händelser: åh, asså.. typ alla Danny-dagar, Måns- Dagar, Ola-Dagar å allt sånt :F å rolka dagar me flicksen <3