KUL (:

Nu är jag tebax från Mariika (:
Jag har haft skitroligt, å vi måste göra om det snart igen! :D
såg att jag inte finns på listan för mest aktiva längre (låg fyra förut)
Men jag kommer klättre upp xD haha, säger vi (:
Men iaf, pallar inte berätta vad vi gjorde å så, men min tunga är DUM -.-
har ätit för mkt surt godis, NOT GOOD! -.-

Puss å kram <3 Skumbanan (:
bloggar sen kankse :D

HEJDÅ <3

Nu ska jag sova snart, ska bara packa till imorn <3
ska bli phett najs! :D
puss å kraom gummi banan <3

bloggar på onsdag <3

loooov :D

Mitt lov ser ut såhär:

Måndag ska jag och Fanny få sjuss av Hannuue  å hälsa på hoss Mariika, vi ska äta tårta å kolla på flm, å fick reda på nu att Hannuue ska va me ett tag oxo, BRA :D (:
Tisdag är fortfrandse hon Mariika :D <3
Onsdag hem från  mariika :/
Torsdag Ska kankse osva över hos Fannye <3
Fredag ska fika me Fannye, Hannuue, Mariika, Erika, Jossan å Katja.. underlättar det om jag säger TJEJORNA? å så ska vi komma in på lets hade vi tänk, åker även till papps.
Lördag papps.
Söndag papps.

FINT VA? :D

ajdå å jaa :D

Idag skulle jag egentligen sovit hos Fanny.
Tyvärr blv det inte så eftersom jag mår rätt dåligt å mammsen ville att ja skulle stanna hemma av det själet .. :/
Det tycker jag suger, men samtidigt är det väl bra om jag blir liite friskare tills imorn, då ja å Fannye ska till Mariika! :D

Det ska bli så kul! :D
har känt henne ett år nu typ! :D
tiden går fort.
Jag har alldrig vart hemma hos henne,så detta blir första gången. ojj nu skriver Fannye ngt, PUSS <3



update: jag skulle kunna fixa en design liknade min om ngn känner för det, kolla fannyes blogg oxo: http://flay.webblogg.se

Min helg.

Lördag

plats:
Söder & Hemma
Skor: Metallfärgade jumpaskor.
Äter: Daimtårta och till middag :kyckling.
Dricker:  Fanta
Utgång: Mysigt Café
Dvd: Ingen alls, tv blir det.
Dansar: på t-plan med tjejpolarna (:
Transport: Buss å tub (:
Med vem: polarna (:

Söndag

Tidning:
Frida.
dricker: Te.
Frukost: Äggmacka (:
Cd: Ingen, lyssnar på musiken på datan
Kläder: pjamas XD
Aktivitet: Datorn .. 8-)
Frisyr: rufsig och totalkt ostylad.
Humör: trött, glatt, och sjukt.
Bok: ingen.
Tv-pogram: I huvudet på gynning!
Märke på sängkläder: Ikea.

Det var min helg! :D
hahhaa, bara så ni vet.. komenterar ni min blogg, komenterar jag tbx! :D

...

Hade tänk att gå å vila nu, känner jag inte alls mår bra å ja SKA bli frisk tills imorn.
så ska ja å Fannye hälsa på Mariika i hallsta! :D
ska bli så grymt kul! :D
vi får sjuss me Hannuue som åxå ska dit (:

Puss å kram, skumbanan.
btw, ngn som vill kila å köpa hallstabletter till mej? tänkte väl det, TACK <3

PUSS <3

Godmorgon <3

Godmorgon! (:
Sitter och knarkar te som vanligt, i min stora mugg. Den är ganska fin.
Men grejen är att halsen inte alls blir bättre av te. trots att det är jättevarmt.

Idag ska jag nog bara ta det lungt. jag tror jag behöver det.
OCh mäste skriva igen att det är så kul när folk ja inte känner hittar hit, asså det är ju kul at ha er ja känner som läsare med, såklart!
Det blev en lång mening.

Dom senaste dagarna har jag drömt kontigt, inatt dröämde jag att jag va en ponny, och att ja bodde å en gård där dom avlade hästar, fast min pappa kunde inte avlas med för han  hade ett genomskinligt ben.
Det tyckte jag va.. mindre normalt.

Sen skulle jag och min hästpolare Lennart (öhm) räkna hur många leksaker det fanns i ett skyldfönser.

Puss å kram, skumbanan <3

GODNATT <3

Nu ska jag sova, jag är skittrött och jag vill bara strypa min hals för att den gör SKITONT... fasst det är nog inte en bra ide.. -.-

btw, mitt t hjälpte inte ngt mycket.. -.-

puss <3

image182

Nu ska ja jaoina min kudde (:

te är bra för en död hals..

Min hals är värre, vilke ä synd.
bli sjuk lagom till sportlovet? njaaa, låter inte bra i mina öron .. :/
ja lagade te nyss, det blev äpple, kanel och russin.. GOTT :D
det känns som att det sitter en smurf i min hals .. -.-

ska kankse till Mariika på Måndag, vi får se hur det blir me det (:

image181
MÅNSTERMUGGEN <3

Hemlös, del tre.

Vill ni ha del tre av Hemlös?
Varsegod, tredje och sista delen.

-MAAAT! Hörde jag Agneta ropa uppifrån.

Jag gick upp för trappan och skulle öppna dörren, den var låst.

Jag bankade på den och ropade Hallå.

Agneta kom.

- Ja, dörren låser sig ibland.

Jag gick mot matrummet och i på en tallrik låg kyklingbitar uppdelade i skivor och jag såg värkligen fram emot att få hugga in!

Jag tänkte dra ut stolen och sätta mej ned, men då ropade Agneta ett argt NEJ!

Vi skulle be bordsbön.

Vi bad, fast jag inte äns trodde på gud, sen satte vi oss ner.

Efter att Agneta lagt upp kyckling på hennes tallrik skulle jag läggga upp på min, men ännu en gång sa hon ett argt nej.

Hon räckte fram enskål med lock, jag öppnade och där i låg bland det äkligaste jag sett.

Typ, inälvorna från kyckligen.

- ska jag äta dethär?

- ja, ät och tig Lovisa!

Jag ställde mej upp så hastigt att stolen ramlade bakåt och sprang mot dörren, tog mina skor och min jacka och sprang.

Inte igen, tänkte jag. Varför rymmer jag alltid? Varför duger inget, jag menar värre saker har väl hänt än kyklinginälvor och smutisga madrasser?

Men jag fortsatte bort från Agneta. Bort,bort,bort!

Jag kom till något som dom som bodde där säker skulle kalla för centrum, jag skuell kalla det för typ två bänkar och ica.

Det satt ett gäng ungdommar några år äldre än mej och drack, sprit..

- tja, sa jag. Kan ja få?

- Hur mycket kan du pröjsa? Killen jag pratade med hade en kontig norrlänskdialekt.

- 50. svarde jag.

- han tog emot femtiolappen och gav mej en vodkaflaska.

Jag öppnade flaskan och tog två stora klunkar, en efter en.

Sedan en till och en till.

All kyla försvann, all sorg och allt hämskt.

Allt försvann, jag drack och drack och flaskan försvann.

Jag lade mej ner på en bänk och somnade.

Gänget ungdommar var lika fulla som jag var, dom började sparka och slåss.

Dom misshandlade mej.

Jag vaknade och fortsatte fly, jag flydde mot ingenstans.

Bort mot skogen.

Bort från hålan

Jag somnade på lite mjuk mossa.

Jag var alldeles varm av all sprit.

Varm ja. Jag inbillade mig såklart.

Det var sen höst och knappast varmt, det var kallt.

Jag trodde jag var varm men egentligen höll jag på att frysa ihjäl.


Den natten dog den femtonåriga flickan, ensam och oälskad.


Vad tycker ni, ska jag borde jag fortsätta skriva eller sluta helt? är jag bra eller dålig?


Onödig är bara mitt förnamn (:

Måste säga att ja känner mej överdrivet aktiv här.. antar att ja tar igen min lilla svacka jag hade,, under bloggen fördelsedag :/
höh, märkt att ja fått nya läsare, vilka är ni?
lovar att ingen kommer komentera detta.. lixom hur hittade ni hit?
Känne rmej nästan onödig som bloggar så mkt, men d är kul! :D
haha, VA TKR NI OM MIN DESIGN?

Puss <3

image180
Det var ett hål i cäggen på cafét idag, btw.. va tkr ni om att ja har bilder? :D

Mello :D

Melodifestivalen har riktigt dåliga bidrag i år. värkligen!
asså, jaa.. det tycker jag.
sämst ikväll var: hon som sjöng opera.
bäst ikväll: Björn Gustavsson


Vet någon vilka som ska vara med nästa vecka?

Puss <3

image178

Undra varför jag kollar på Melodifestivalen..?

Hemlös, del två.

Jag somnade med tårarna rinnade ner för kinderna, med blåitiran mot den kala asfallten, med mina trötta ben mot det hårda.

Jag somnade, trots att jag var livrädd, trotts att det var jättekallt.

När jag vaknade darrade jag, jag kunde inte ställa mej upp och jag var livrädd.

Det satt en medelålders kvinna en bit bort och rökte.

- hjälp. Nästan viskade jag.

- nej, du får klara dej själv.

Jag kunde inte andas och började få panik, plötsligt började jag hosta.

Jag hostade blod.

Sen minns jag inte mer, jag hade tydligen svimmat.

Jag vaknar upp i en skön säng, en sjuksköterska sitter på ena sidan.

Jag hade fått skador efter mina slag mot magen, så jag hade börjat spy och hosta blod.

Annelie, som sjuksköterskan hette bertättade en sak för mej.

"din pappa har dött, Lovisa. Jag beklagar." Men jag var inte ledsen, det var en konstig känsla, men nu behövde jag inte oroa mej längre.

Inte vara rädd för att han skulle slå mej, eller tillochmed våldta mej.

Inget mer av den idioten.

Han hade dött av överdos tydligen.

Jag, jag skulle bo hos min gudmor, Agneta som jag inte träffat sedan jag var två och mamma levde.

Jag skulle ta flyget till norrland där hon bodde.

I någon liten håla, där alla kände alla typ och jag skulle vara ungen som blev misshanlad och har inga föräldrar för mamman tog tydligen självmord och pappan tog en överdos.

Jag ville inte vara henne, jag ville vara Lovisa, jag ville börja om.

Så, när jag kom till flygplatsen när i den lilla hålan så kom en dam fram till mej. Hon såg sträng ut.

- Agneta Lund! Pessenterade hon sig med en vass ton.

Jag satt i baksätet i hennes bil och Agneta sa inte ett ord, inte jag heller.

När bilen stannade stannade den framför en mörkröd villa.

Agneta släppte in mej och jag hängde upp min jacka.

- du ska bo där nere, seså! Ner nu, klockan fem får du komma upp. Då är det mat.

Jag tackade och gick ner för trappan ner i källaren.

Där fanns det en madrass på golvet.

Hörnen var täkta av spindelnät och det stod flyttkartonger här och var.

Madrassen var hålig och smutsig.

Skulle jag sova här?

Var det på den här madrassen i den här källaren jag skulle börja mitt nya liv i?

Var det hos den stränga Agneta?

Skulle jag stå ut?


KUL DAG :D

Idag har jag haft så sjukt roligt!
älskar er Fannye, Hannuue, Cathi, Emme å A-K. finns det flummigare männikor? noo xD
Först gick vi runt typ skitlänge och letade efter café och ja va lixom jättesuger på ngt gott så ser vi en man som sitter och spyr ur en bil. asså, UEEW säger jag. då mådde jag illa kan jag lova!

Sen hittade vi ett café som var liiite skumt,, som typ blandade ihop mej å A-K två gånger, jamenar hej vi är inte lika (I)
å d va ett hål i väggen.

vi sex flumma asmkt å ja hade, jaaa JÄTTEKUL! :D
Sen när vi skulle hem så lixom hoppade vi runt å då tutatde ngn me bilen å ropade: ETT TVÅ ETT TVÅ! hahaha, d va kuuul 8-)
Ja, Fannye å Hannuue visade oxo all for love-dansen för Skåånemännikorna :D
HAHA :D

varför.. säg VARFÖR bor ni där!? helt onödigt enligt mej .. -.-

image177

Daimtårta som jag misstänker är köpt på ica (I)

jaadu :p

Nu ska ja gå å göra mej iördning.
Ska mötra fannye 10 i :D

klistrar in fortsättningen till Hemlös sen (:

Puss <3


Update: Nu ska jag kila.. ska ta me kameran å ta på mej jackan (; PUSS <3


image176

Tack älskling <3.

Nu är jag tbx och jag kan meddela att Danny är inne på hans sida.
Jag drömde om honom inatt.

Han va inne på msn, fast vi skrev inte normalt utom vi hade lappar som vis rkev på med panna sen a vi den på tangentbordet å skcikade.
han va söt :P

HAHAH XD

Du betyder så sjukt mkt mer än vad du någonsin kan förstå.
Du har gjort så mkt, att du inte kan förstyå det.
Tack <3.

image175
Tack <3

duscha :D

Nu ska jag duscha, puss å kram på er <3
å göre mej iårdning med :p

image174

All I need (:

Hemlös

Här är en novell som jag har skrivit, eller första delen. om ni vill veta fortsättning så säg till (:

Jag hörde hur nyckeln vreds om i nycklhålet nere på undervåningen.

Blodet i mina ådror frös till is och jag letade snabbt upp mina skor, jag ville inte träffa den männikan igen.

Han som kallade sig min pappa.

Snabbt slet jag ihop ett par byxor och en tröja i en gammal ica-påse och tassade bort mot trappan.

När jag försiktig tog det första steget ner mot undervårningen kom han.

- Vart fan tror du att du är påväg? Frågade han argt och kollade menade på skorna i min ena hand och sedan på påsen med kläderna i den andra.

- bort. Sa jag kaxigt fast jag visste att det svaret absolut inte var det smartaste, speciellt inte nu.

Man såg att han hade tagit droger igen.

Han nästan flög fram emot mej och skulle slå mej.

Jag kände mej så liten, så hjälplös.

Ett slag kom rakt frammifrån och träffade mitt öga, på blåtiran.

Det var inte direkt första gånger jag blev slagen..

Han sparkade mej i magen och jag föll ihop ner på mattan.

- Nej. Utbrast jag ynkligt.

Men knappast brydde han sig, han fortsatte sparka och slåss.

Det blev alldeles svart, men jag tvingade mej själv att inte svimma, vem vet vad han  skulle göra då?

Till slut tröttnade han och mummlade något som man inte hörde och gick iväg.

Jag försökte komma upp på benen, dom höll inte riktigt, men jag kämpde på.

Även fast det gjort ont så sprang jag ut ur huset.

Jag sprang, bort, bort från honom, den jävla idioten.

Jag sprang tills benen vek ihop sig under mej.

Jag kollade mej omkring, jag hade kommit till en gränd.

En mörk gränd, där satt en flicka i min ålder.

Hon satt och pillade på sitt skosnöre, men när hon upptäckte mej så slutade hon genast och gick iväg.

Jag gömde huvudet mellan mina knän och grät.

Tårarna bara forsade ner som vilda strömmar som flydde för sitt liv.

Och det var jusst det jag, Lovisa 15 år gjorde, flydde för mitt liv.

Jag hatar pappa som förstörde mitt liv med hans jävla knark.

Jag hatar mamma som tog livet av sig

Jag hatar alla som inte bryr sig

Jag hatar alla!

Jusst då kände jag för att gå till ett högt berg att hoppa

Jag kände för att dö.

Men det gjorde jag inte, och jag fattar inte varför.

Varför tog jag inte livet då så jag hade sluppit allt skit efter?


Dikt.

"She might be nothing to you
just sitting there alone
just the geeky gilr in the corner
completely unknown

You see the glasses and braces
and then you see no more
one tiny little glance at her
and she is a bore

She might seem weak to you, boy
but look at how others behave
the fake blondes with their pouts...
she is a natural, that's what I call brave"

Jag tycker den är så fin <3
Nu ska jag nog gå å duscha (: höhö.. eller, inte.. ja får se. men jag ville bara dela med mej av den, hittade den i en tidning :p

hejsansvejsan!

Ja borde inte vara vaken nu!
Jag har jätteont i halsen, och jag har bestämt mej för att ta tag i minm blogg! :D
jag är hungrig, kan du göra en macka åt mej?
Idag ska ja täffa ngra fina männikor :D
puss <3


ida :D

Idag hade jag JÄTTEKUL :D
det började med att jag vaknade någongång och att jag letade efter affisher till musiken, sen sprang ja till Fannye å Bussen, då vi RÅÅÅKADE glömma tycka på knappen så vi RÅKADE åka till henriksdal och trodde att vi skulle komma försent, det gjorde vi inte som tur var.
Jag, Fannye å Johanna skulle ha scenisk beredskap på musiken och dansade och mimade till låten trollkarlen Lurifix, och så hade vi några lekar. dör det fick vi MVG-, vilket jag är väldigt glad över!

På svenskan så satt jag i datasalen i Pyrran och skrev över min värkligetsnovell.
Jag han inte klart .. :P

haha, sen hade vi ingen engleska, ingen matte å så hade vi hemkunskap å vi lagade tomatsoppa :D
Sen drooog vi till bussen (:

sen till slussen, sen till Karlaplan, sen gick vi till Tv-huset. å vilka sitter där om inte Hannuue, Mariika, Cathi, Emme å A-K?
GLAAAAD :D
så kul att få träffa Cathi, emme å A-K :D

eftersom vi är under 18 så fick vi inte synas i bild denhär gången så vi satt längstbak i hörnet. å hanna hade lungt bästa platsen XD
sen kom Mi å Johan å skrämde oss.. asså jaaah -.-
HAHAHAHA, s va skitkul.. vibah ser ngn bakom ett skynke som ligger å gör situps, SEN MÄRKER VI ATT D E DANNY XD hahahhaa, d va kul!

när han kom ut så ropade vi DANNY! å han vinkade, då sa david att han skulle gjort en sak me armen, så vände han sig mot oss å gjorde det, å vi gjorde tbx.. å sen började typ folk applådera 8-) jaadu xD

haha, seeeeeeen så va d slut (eller inte riktigt, men ja orkar inte berätta allt) iaf, så ahde Danny signering å han fick andra delen av vår fördelsedagspressent, å så hälsade vi från Dannys mamma som vi skulle göra, hanbah: jaha, va sa mamma? HAHHAHAHA :D
å typ hanbah: Vart skulle ni när vi sågs på stan? (jusste, har glömt att skria att vi gick förbi honom i onsdags.)
vibah: HOOOST! HOOST! *din mamma* HAHAHHA, asså.. jaa :P

Imorn ska ja fika me Fannye, hannuue, Cathi, Emme å A-K, PUSS <3 å ja har ont i halsen -.-

image172
Godis från i onsdags, Tack för det. mycket gott (: "jag har köpt en påse godis till er" <3


ett år..

det går inte med ORD att beskriva hur dålig ja vart me ayy blogga! :O
asså FYYYYY -.-

bloggen fylllde för i övrigt år i förrgår, ETT ÅR :O
fyfan va tiden går fort.
Så mycker som jag har upplevt under att litet år.
Då va min högsta dröm att träffa Danny, Nu hra jag träffat honom femton gånger.
Då hade jag EN vän, Fanny. Nu har jag så många fler.
Då visste jag inte hur underbart livet skulle vara, hur värt det skulle vara att leva.
Jag visste inte att det skulle komma en underbar grabb som heter Matte in i mitt hjärta.
Shit vad ja inte visste.
Det har vart det bästa året  HELA mitt liv. Det kan jag lova.

Somsagt, jag SUGER på att blogga, känner ngn att dom vill fixa min design, så VISST :D

puss <3

tävling XD

 

Viktoriatomic.se tävlar nu ut 3 par bambohoops med texten "I love you" i. Jag deltar i denna tävling och uppmanar även dig att göra desamma!

Björn Gustavsson!

va e kärlek?
När det bubblar i kroppen som en kolsyrad dricka, när du fnissar som en liten flicka.
När man känner nåt man can't deny, whan nthe egils fly over the mountain high.
När all oro är som bortblåst och försvunnen.
När Simba återvänder i lejonkungen.
När man bara drar replik för att slippa krångla,
Min pappa är rik, vill du hångla?
När man spärrar upp sina ögon och tittar bak med huvet ut, då ser man galen ut.
Det ör egentligen inte hit att höra, det är bara en grej man kan göra.
När jag dansat med Elin en sommarnatt lång och vi satt på en parkbänk jag var kär hon drack rom.
När Elin sa att ja va den vackratse som finns, såg in i mina ögon och kräktes på mina jeans.
Våga styr som en kapten, våga fall som ett löv, våga chanse å se hur det går.
Vad är fegt vad är mod, what i love, baby don't hurt me, don't hurt me no more.
Från en afton som doftar lite WMA, Tack Göteborg ni är kärlek för mej!

HAHAH.. asså han e så jävla klockren!

videobloggning ..

Ska börja videoblogga på: http://hanniiiiee.blogspot.com
hell yeah ! :D


hey! ;D

JA SUUUGER PÅ ATT BLOGGA...
funderar på att vidjoblogga,, va tkr ni?

PUSS :D

farfar, han finns inte.

Igår sa pappa orden som jag hade försökt formulera länge.
"Det var länge sen du träffade farfar. eller, det var länge sen har brydde sig om att träffa dig,"
Han slet orden ur munnen på mej.
Det var då det slog mej, han bryr sig inte.
Jag har inte heller brytt mej så mkt heller, så jag antar att jag inte är så mkt bättre.
Jag är en sån männika som vill bli brydd och vill bli älskad, och ven är inte det?
Min farmor bryr sig om att träffa mej, hon ringer då och då och hör hr det är.
Men han, har har inte äns ringt på min födelsedag så långt jag kan minnas.

Om folk frågar säger jag att jag inte har en farfar.
Jag säger inte att han är död, för det är han inte.
Men han är död för mej, för mej finns han inte.
Okej, han har inte gjort något elakt som typ mördat nån eller nåt sånt, men har bryr sig fortfarnde inte.
Och eftersom han inte ringer, bryr sig eller tänker på mej, varför ska jag bry mej om honom?
varför ska han äns finnas för mej?

Samtidigt känns det hämskt att skriva det här. för jag vill ha en farfar som bryr sig, jag vill inte  känna att han inte finns för mig, men det gör jag.
Det kanske är för att han har en dotter i min ålder typ, så han aknske inte behöver mej?



Ni tkr säkert inte alls att detta är kul att läsa, men  jag måste få skriva av mej.

Heeej... öhm.. DÅ XD

måste skynda mej till ica nu .. (:
:/
Har precis ätit två mackor med smält ost på.. OJJ :O
nu måste ja spronga, ciao! :D